Zarządzanie kulturą i mediami, stacjonarne pierwszego stopnia (WZKS-0121-1SO) | |
pierwszego stopnia stacjonarne, 3 lata Język: polski | Spis treści:
Opis ogólny Studia wyróżnione w 2017 roku certyfikatem Fundacji Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego "Studia z przyszłością".
Rekrutacja: www.erk.uj.edu.pl |
Przyznawane kwalifikacje:
Dalsze studia:
Uprawnienia zawodowe:
Warunki przyjęcia
Świadectwo dojrzałości - polska nowa matura, polska stara matura (na podstawie wyników Centralnych Egzaminów Wstępnych). Szczegółowe informacje znajdują się na stronie www.rekrutacja.uj.edu.pl.
Standardy nauczania
Realizacja programu studiów zapewnia uzyskanie przez absolwenta efektów kształcenia określonych w uchwale nr 34/III/2012 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 28 marca 2012 r. w sprawie: wprowadzenia od roku akademickiego 2012/2013 efektów kształcenia dla kierunków studiów prowadzonych na Uniwersytecie Jagiellońskim, z późn. zm. Absolwent posiada określone poniżej kwalifikacje w zakresie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych: WIEDZA - zna metodologię badań dotyczących zarządzania w naukach humanistycznych - zna i rozumie genezę różnych definicji kultury - potrafi wyjaśnić genezę nauk o zarządzaniu oraz ich rozwój w odniesieniu do szeroko pojętej kultury - zna system prawny regulujący działalność organizacji kultury i organizacji medialnych w Polsce - zna i rozumie podstawowe zagadnienia dotyczące kategorii kultury - zna historię rozwoju nauk o zarządzaniu na poziomie podstawowym - posiada ugruntowaną wiedzę z zakresu periodyzacji epok i nurtów kulturowych, ich przedstawicieli oraz założeń ideowych i artystycznych, jak również postaw społecznych, wyobrażeń i wartości - wykazuje się wszechstronną znajomością dziejów kultury (z podziałem na różne obszary aktywności kulturowej i artystycznej) - ma podstawową wiedzę z zakresu komunikacji społecznej w kontekście rozwoju historycznego, społeczno-kulturowego, jak również w powiązaniu z rozwojem technologii informacyjno-komunikacyjnych - ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomiki kultury i mediów - zna i rozumie zasady marketingu kultury i mediów - wykazuje orientację we współczesnym życiu kulturalnym - zna możliwości związane z wykorzystaniem nowych mediów w działalności kulturalnej - zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji różnych wytworów kultury - zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego - ma podstawową wiedzę z zakresu rynku mediów w Polsce - ma podstawową wiedzę z zakresu antropologii kulturowej - dostrzega zróżnicowanie kulturowe świata i związaną z tym problematykę komunikacji kulturowej - ma podstawową wiedzę z zakresu historii i problematyki regionalizmu - wykazuje się podstawową wiedzą z zakresu wielokulturowości w życiu społecznym - zna dzieje filozofii zachodniej, w tym także estetyki, co stanowi podstawę wiedzy humanistycznej - zna i rozumie rolę mediów w kształtowaniu kultury - zna i rozumie historyczny rozwój mediów - zna i rozumie rolę Internetu w kształtowaniu kultury, stosunków społecznych i ekonomicznych na poziomie lokalnym i globalnym - zna podstawy bezpieczeństwa sieci internetowych UMIEJĘTNOŚCI - umie prowadzić kwerendę naukową; potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje pochodzące z różnych źródeł - potrafi pod kierunkiem opiekuna naukowego rozwijać umiejętności badawcze oraz samodzielnie zdobywać wiedzę - potrafi rozpoznać i poddać analizie krytycznej różne rodzaje wytworów kultury; umie umiejscowić je na mapie historyczno-kulturowej - potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie ustne poświęcone zagadnieniom związanym z dziejami kultury oraz problematyką zarządzania kulturą i mediami - posiada umiejętność przygotowania typowej pracy pisemnej dotyczącej wybranych obszarów zarządzania kulturą i mediami - potrafi samodzielnie określić koncepcję przygotowywanej wypowiedzi ustnej albo pisemnej, podać jej tezę oraz strukturę, jak również dokonać wyboru bibliografii. Pod kierunkiem opiekuna naukowego umie skomponować i zredagować wypowiedź - pod kierunkiem opiekuna naukowego zdobywa umiejętność w pracy nad opracowaniem projektu i jego realizacją - posiada umiejętność krytycznej refleksji nad tekstami na temat zarządzania, dziejów kultury oraz mediów - umie ocenić zakres odpowiedzialności społecznej mediów i stopień jej stosowania - umie posługiwać się podstawowymi aplikacjami wspomagającymi procesy zarządzania - dzięki uzyskanej wiedzy humanistycznej potrafi opisywać świat kultury z jego instytucjami potrafi samodzielnie oceniać różne artefakty oraz fenomeny świata kultury - wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje informacje ze źródeł elektronicznych - umie zastosować narzędzia do wyszukiwania informacji i ocenić ich relewantność - potrafi tworzyć w stopniu podstawowym różnego rodzaju specyficzne dla Internetu pod względem technologicznym treści do rozpowszechnienia w Internecie - wyjaśnia społeczną rolę mediów i potrafi podać stosowne przykłady - wykazuje się umiejętnościami językowymi na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego - potrafi diagnozować i rozwiązywać typowe problemy związane z podstawowymi funkcjami zarządzania (planowaniem, organizowaniem, motywowaniem i kontrolą) - potrafi użyć narzędzi internetowych dla efektywnej komunikacji KOMPETENCJE SPOŁECZNE - rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie - rozumie zasady współpracy w grupie - potrafi prawidłowo rozpoznać hierarchię celów cząstkowych służących realizacji określonego zadania - ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy czynnie uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i form - potrafi prezentować własne poglądy, bronić ich, używając logicznych argumentów, przy zachowaniu szacunku dla poglądów i osoby interlokutora - potrafi użyć narzędzi internetowych dla współdziałania wewnątrz grupy - uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z Internetu i różnych jego form - potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności - potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy - jest przygotowany do uczestniczenia w projektach społecznych (kulturalnych, obywatelskich, gospodarczych), uwzględniając aspekty prawne i ekonomiczne - potrafi organizować zespoły zadaniowe i przewodzić im w celu realizacji wspólnego projektu - potrafi pełnić rolę aktywnego propagatora wiedzy i umiejętności związanych ze swoją specjalnością - dzięki zdobytej wiedzy rozumie i potrafi oceniać krytycznie oraz interpretować wydarzenia kulturalne oraz przekazy medialne