Dramat romantyzmu w Polsce i Europie 1 WPl/Te/opc./3/1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 20/21Z:
1. Analiza formy dramatu romantycznego |
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia
W zakresie wiedzy celem kształcenia jest poznanie
istotnych zjawisk w dziedzinie teatru i dramatu romantycznego w różnych jego literackich odmianach. Student zna powiązania pomiędzy twórczością polskich i europejskich romantyków, zwłaszcza Byrona i Tiecka. Zna tradycję kultury XIX wieku i rozumie ważne procesy historycznoliterackie. Zna teorie romantycznego dramatu, jego zależność od filozofii i mistyki XIX w.
Umiejętności - porafi
analizować skomplikowane struktury dramaturgiczne, interpretować treść dramatów, porównywać akcje i kompozycje na piśmie (eseje, wypracowania) jak i w mowie (prezentacje, wystąpienia na konferencjach, głos w dyskusji). Student potrafi samodzielnie prowadzić badania nad utworami dramatycznymi romantyzmu i epok późniejszych. Potrafi posłużyc się zdobytę wiedzą do swoich zajęć w szkołach średnich.
Wiedza
istotne zjawiska w dziedzinie teatru i dramatu romantycznego w różnych jego literackich odmianach. Zna powiązania pomiędzy twórczością polskich i europejskich romantyków, zwłaszcza Byrona i Tiecka. Zna tradycję kultury XIX wieku i rozumie ważne procesy historycznoliterackie. Zna teorie romantycznego dramatu, jego zależność od filozofii i mistyki XIX w.
Umiejętności
analizować skomplikowane struktury dramaturgiczne, interpretować treść dramatów, porównywać akcje i kompozycje na piśmie (eseje, wypracowania) jak i w mowie (prezentacje, wystąpienia na konferencjach, głos w dyskusji). Student potrafi samodzielnie prowadzić badania nad utworami dramatycznymi romantyzmu i epok późniejszych. Potrafi posłużyc się zdobytę wiedzą do swoich zajęć w szkołach średnich.
Kompetencje społeczne
samodzielnego i oryginalnego formułowania wniosków i opinii związanych z najważniejszą polska i europejską kulturową - romantyzmem. Szanuje prawo innych do odmiennych interpretacji. Jest otwarty na dialog w ważnych sprawach narodowych i dotyczących idei filozoficznych. Jest gotów prowadzić dyskusje o romantyzmie i jego znaczeniu dla kultury narodowej. Jest gotów do samodzielnego myślenia i odważnego przekazywania wyników badań i refleksji.
Efekty kształcenia
Student uzyskuje również kompetencje społeczne - poznaje
samodzielnego i oryginalnego formułowania wniosków i opinii związanych z najważniejszą polska i europejską kulturową - romantyzmem. Szanuje prawo innych do odmiennych interpretacji. Jest otwarty na dialog w ważnych sprawach narodowych i dotyczących idei filozoficznych. Jest gotów prowadzić dyskusje o romantyzmie i jego znaczeniu dla kultury narodowej. Jest gotów do samodzielnego myślenia i odważnego przekazywania wyników badań i refleksji.
Wymagania wstępne
Wpis do USOS
Forma i warunki zaliczenia
Zaliczenie pisemna - praca krytyczno-naukowa (3600 znaków) na zadany temat. Chodzi o umiejętność logicznego i lapidarnego wypowiedzenia się na wąski temat - po szczegółowej analizie określonego tekstu.
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów
sprawdzanie przygotowania do zajęć - znajomości zadanych tekstów
wypracowanie zaliczeniowe
możliwy referat na ocenę
Metody dydaktyczne - słownik
Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
Metody dydaktyczne
W zasadzie jest to wykład z elementami konwersatorium i zajęciami analitycznymi.
Bilans punktów ECTS
3
Wymiar, zasady i forma odbywania praktyk
nie ma praktyk
Sylabus przedmiotu dla studentów rozpoczynających studia od roku akademickiego 19/20 lub później
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: