Absolwent na rynku pracy
WGG.ING-23-IO
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 20/21L:
Filozofia planowana kariery zawodowej. Nawyki dobrego planowania kariery. Testy osobowościowe – autodiagnoza, kwestionariusz „Moja rola w grupie”. Kompetencje społeczne: podstawowe zasady autoprezentacji, komunikacja interpersonalna, praca w zespole. Studenckie praktyki zawodowe a planowanie kariery. „Pierwsza praca”, staże absolwenckie. Rynek pracy w Małopolsce, Polsce, Europie. Sposoby efektywnego poszukiwania pracy. Internet, Biuro Karier, praktyki studenckie, wolontariat, portale społecznościowe, znajomi, prasa, czasopisma branżowe, Biura Pośrednictwa Pracy, Agencje Doradztwa Personalnego, Urzędy Pracy. Podstawy prawa pracy: m.in. rodzaje umów, możliwości zatrudnienia. Proces rekrutacji: rodzaje dokumentów aplikacyjnych, przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej, typy i przebieg, najczęściej zadawane pytania.
|
Ocena wliczana do średniej
nie
Efekty kształcenia
1. WIEDZA
Student:
- zna możliwe ścieżki zawodowe absolwenta geologii;
- wymienia instytucje rynku pracy;
- zna możliwości poszukiwania pracy;
- zna rodzaje oraz zasady pisania dokumentów aplikacyjnych;
- zna kompetencje społeczne potrzebne/wymagane na rynku pracy;
2. UMIEJĘTNOŚCI
Student:
- planuje możliwe ścieżki własnego rozwoju zawodowego;
- znajduje informacje na temat rynku pracy i ocenia swoje możliwości zatrudnienia;
- znajduje miejsce odbywania praktyki, zgodne z zainteresowaniami zawodowymi;
- potrafi rozróżniać formy umów o pracę.
3. KOMPETENCJE PERSONALNE I SPOŁECZNE
Student:
- jest świadomy konieczności planowania własnego rozwoju zawodowego;
- rozwija umiejętności interpersonalne;
- potrafi pracować zespołowo.
Wymagania wstępne
Brak
Forma i warunki zaliczenia
Zaliczenie na podstawie obecności (wymagane 100% obecności), pozytywna ocena zadań wykonywanych podczas zajęć, aktywny udział w dyskusjach.
Metody sprawdzania i kryteria oceny efektów kształcenia uzyskanych przez studentów
Ocena aktywności oraz zadań wykonywanych podczas zajęć.
Metody dydaktyczne
Opowiadanie i pogadanka, prelekcja, „burza mózgów”, metoda przewodniego tekstu, metoda problemowa, dyskusja dydaktyczna.
Bilans punktów ECTS
AKTYWNOŚĆ NAKŁAD PRACY
udział w warsztatach 15h
studiowanie literatury, przygotowanie do zajęć 15h
SUMA 30h
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: