Prowadzony w
cyklu:
20/21
Kod ISCED: 0100
Punkty ECTS:
10
Język:
polski
Organizowany przez:
Instytut Pedagogiki
I Seminarium magisterskie dr hab. D. Gierszewski ASK IIst WFz.IP-IIM4.1.28
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 20/21:
• Zasady pisania prac magisterskich |
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia
Celem jest wsparcie studentów w przygotowaniu pracy magisterskiej i wprowadzeniu do samodzielnej pracy naukowej. Cel to zdobycie umiejętności samodzielnego sformułowania problemu badawczego, analizowania zjawisk i problemów społecznych, przeprowadzenia badań empirycznych, wyciągania wniosków z rezultatów tych badań i samodzielnego przygotowania pisemnej pracy magisterskiej.
Efekty kształcenia
Wiedza:
K_W01 Podstawowa wiedza na temat pedagogicznych kategorii pojęciowych organizujących wiedzę operacyjną: pedagogika, subdyscypliny pedagogiczne, wychowanie, kształcenie, rozwój, proces, sytuacja, relacja, komunikacja, podmioty relacji, koncepcje i teorie pedagogiczne.
K_W04 Ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice służących diagnozie pedagogicznej jednostki, rodziny, grupy, społeczności lokalnej.
K_W11 Podstawowa wiedza z zakresu podstaw kształtowania się stosunków interpersonalnych, teorii komunikowania interpersonalnego oraz zaburzeń procesów komunikacyjnych w relacjach międzyludzkich.
Umiejętności:
K_U02 Potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami teoretycznymi analizując motywy i wzory ludzkich zachowań, diagnozując i prognozując sytuacje oraz analizować strategie działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej.
K_U04 Posiada podstawowe umiejętności obserwowania, analizowania, i interpretowania różnorodnych zjawisk społecznych oraz potrafi powiązać je z różnymi obszarami działalności pedagogicznej.
K_U07 Posiada podstawową umiejętność pisania tekstów naukowych oraz stosowania reguł dotyczących ochrony własności intelektualnej, potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin.
Kompetencje:
K_K03 Posiada przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania aktywnych indywidualnych i zespołowych działań pedagogicznych w środowisku społecznym.
K_K05 Posiada nastawienie na identyfikowanie dylematów i problemów etycznych w pracy pedagogicznej oraz na ich rozwiązywanie
Wymagania wstępne
Ogólna wiedza z pedagogiki ogólnej i społecznej
Forma i warunki zaliczenia
• Obecności na seminarium, przygotowanie do zajęć, aktywność
• Warunek zaliczania przygotowanie pracy i jej obrona
Metody dydaktyczne - słownik
Metody problemowe - metody aktywizujące - seminarium
Bilans punktów ECTS
10 pkt.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: